Lesoverzicht

Sport en spel (kinderen met grove motoriek)

In blokken van drie weken worden sport- en spelactiviteiten aangeboden voor kinderen en jongeren met ASS, ADHD, grove motoriek en/of verstandelijke beperking in de leeftijd vanaf 6 tot en met 18 jaar. Tijdens de lessen wordt aan verschillende competenties gewerkt:

  • Ontwikkelen van motorische vaardigheden, wordt zowel ingezet als middel/methode en als doel (grondvormen van bewegen en specifieke spelvaardigheden)
  • Leren omgaan met regels (luisteren, eerlijk spel en leren omgaan met autoriteit)
  • Bevorderen van zelfbeheersing (stopgedrag, verminderen van agressie)
  • Bevorderen van weerbaarheid (zelfvertrouwen en assertiviteit)
  • Doorzettingsvermogen (motivatie en concentratie)
  • Sociale vaardigheden (met elkaar omgaan, elkaar vertrouwen, samenwerken en respect voor de ander)

Maximaal aantal deelnemers is 12 kinderen. Zodat wij voldoende aandacht hebben voor de gehele groep.

Kids go fit

In blokken van vier weken worden sport- en spelactiviteiten aangeboden aan de kinderen van de buitenschoolse opvang Peereboom (Smallsteps). Via de buitenschoolse opvang kun je aanmelden voor deze leuke activiteit.

Meisjes recreatie groep 3 en 4

Recreatieturnen is voor ieder meisje vanaf 6 jaar die het leuk vindt om een keer in de week te turnen. Je leert in deze groep de basiselementen van het dames turnen. De meisjes trainen op vier (dames) toestellen: sprong, brug, balk en vloer. Uiteraard maken wij ook gebruik van de trampolines en de airtumblingbaan.
De lessen worden zo aangeboden dat ieder meisje op haar niveau wordt uitgedaagd om te bewegen en haar grenzen te verkennen en te verleggen. Bij recreatieturnen staat sportiviteit en gezelligheid voorop.

Meisjes recreatie groep 6

Recreatieturnen is voor ieder meisje vanaf 6 jaar die het leuk vindt om een keer in de week te turnen. Je leert in deze groep de basiselementen van het dames turnen. De meisjes trainen op vier (dames) toestellen: sprong, brug, balk en vloer. Uiteraard maken wij ook gebruik van de trampolines en de airtumblingbaan.
De lessen worden zo aangeboden dat ieder meisje op haar niveau wordt uitgedaagd om te bewegen en haar grenzen te verkennen en te verleggen. Bij recreatieturnen staat sportiviteit en gezelligheid voorop.

Meisjes recreatie groep 7 en ouder

Recreatieturnen is voor ieder meisje vanaf 6 jaar die het leuk vindt om een keer in de week te turnen. Je leert in deze groep de basiselementen van het dames turnen. De meisjes trainen op vier (dames) toestellen: sprong, brug, balk en vloer. Uiteraard maken wij ook gebruik van de trampolines en de airtumblingbaan.
De lessen worden zo aangeboden dat ieder meisje op haar niveau wordt uitgedaagd om te bewegen en haar grenzen te verkennen en te verleggen. Bij recreatieturnen staat sportiviteit en gezelligheid voorop.

Kleutergym groep 1 en 2

Kleuters zijn nog volop in ontwikkeling en vinden het meestal heerlijk om te klimmen, klauteren en te rollen. Op deze leeftijd staat het ontdekken en ervaren van de mogelijkheden van hun lichaam centraal. Al spelend oefenen kleuters de hele dag hun lijf. ‘Kijk eens wat ik al kan!’ of ‘ik kan al huppelen’.  Kleutergym stimuleert op een veilige en leuke manier de ontwikkeling van deze jonge kinderen.

Aerobics/steps

Dit is een trainingsmethode om je conditie te verbeteren. Aerobics/steps is een fysieke dansoefening die op muziek wordt uitgevoerd. De combinaties die wij aanleren zijn zowel ‘low’ (weinig zweefmomenten) als ‘high’(sprongen). Door regelmatig aerobics te volgen verbeterd uw conditie en uithoudingsvermogen. Elke les starten we met een warming-up. Beide lessen bestaan uit passen maar bij aerobics is dit op de grond en bij steps gebruiken wij een verhoging (de step). Regelmatig gebruiken wij kleine haltertjes en elastische banden voor spierversterkende oefeningen. Elke les wordt afgesloten met buikspier-verstevigende oefeningen, gevolgd door ontspanningsoefeneningen.

Freerunning

Freerunning is een spectaculaire sport waarbij je zo snel mogelijk verplaatst over en met obstakels. Door deze sport krijg je als freerunner het ultieme gevoel van vrijheid, lichaamscontrole en kracht. De obstakels die je tegenkomt worden uitdagingen en zo leer je steeds beter te freerunnen. Het is de bedoeling dat je met vloeiende bewegingen beheersing krijgt over het bewegen in je omgeving. Dit kan door trucs en adembenemende salto’s. En dat maakt freerunning zo spectaculair!

De les wordt aangepast aan de verschillende niveaus van de deelnemers. Het maakt niet uit of je een beginner of gevorderde bent, iedereen kan aan deze les deelnemen.

Sportmix

Vind uw zoon of dochter alle sporten leuk? Dan is het heel lastig om een keuze te maken. Op donderdagmiddag van 17.30 tot 18.30 uur wordt in gymzaal  De Krimper Sportmix gegeven.  In dit lesuur worden in blokken van 3 weken verschillende sport- en spelactiviteiten aangeboden voor kinderen van 6 tot 11 jaar.  Op deze manier kunnen kinderen kennis maken met allerlei sporten die je in de zaal kunt beoefenen zoals: handbal, badminton, volleybal, tennis, korfbal, turnen, basketbal.

Bodyshape

Deze lessen zijn voor dames bedoeld die graag op muziek willen sporten. De les bestaat uit een combinatie van cardio- en krachttraining. Voordeel is: veel calorieën verbranden en tegelijkertijd werkt u aan strakker maken van uw lichaam. Bodyshape is daarom de ideale les voor personen die willen afvallen, aan hun conditie willen werken en kracht willen opbouwen. Tijdens de les worden diverse materialen gebruikt: handgewichten, steps en elastische banden. Drie weken lang werken we met deze materialen. Iedere les is opgedeeld in een aantal blokken: warming-up, aerobics oefeningen, krachtoefeningen, cooling-down en stretch-oefeningen.

Streetdance

Streetdance is een verzamelnaam van vele dansvormen die ontwikkeld zijn op straat. Tegenwoordig kan streetdance gezien worden als een onderdeel van de hiphop en funkdancestijlen, die al in de jaren tachtig ontstonden. Er zijn geen regels, alle bewegingen zijn goed. Bij streetdance zijn veel bewegingen ontleend aan bewegingen uit videoclips, waardoor de stijl continu verandert. De bewegingen zijn vaak vrij losjes en komen heel luchtig over. Er wordt meestal op heel snelle muziek gedanst, waardoor het geheel een flitsende indruk maakt.

Total body workout

Met Total Body Workout traint u in een groep op muziek alle spiergroepen. Een uur lang worden uithouding en kracht gemeten met behulp van steps, dynaband en gewichten.
Total Body Workout:
· maakt u sterker
· is volgens experts de beste manier om in vorm te komen
· richt op het verstevigen van de spieren
· behoudt de spiermassa
· verbrandt vet

Wat moet u doen

Voor u begint wordt er een opwarming gedaan, wat natuurlijk enorm belangrijk is. Daarna beginnen de oefeningen.
· borst
· biceps
· triceps
· schouders
· rug
· buikspieren
· beenspieren
Aan het eind van de training komt de cooling down, tevens van enorm belang om alle spieren weer op lengte te brengen waardoor afvalstoffen de spieren weer verlaten.